Dieet Wijzer

 
Home Favorieten Contact
       



 

Coca Cola Zero: voor de mannen

Coca-Cola presenteert een nieuwe smaak in Nederland: Coca-Cola Zero, ofwel cola zonder suiker en calorieen. Het is de grootste productintroductie van het merk sinds 1984. De doelgroep bestaat uit mannen.

Coca-Cola light met name de voorkeur geniet onder vrouwen. De nieuwe mannencola, die in februari in de winkel zal liggen, heeft een smaak die meer op de oorspronkelijke Coca-Cola lijkt. Mannen lopen niet graag rond met Coca-Cola Light of Diet Coke, zo blijkt uit onderzoek. De Coca-Cola Zero moet de moderne, jonge man van dit dilemma verlossen. De kleuren van de verpakking - zwart en rood - zijn 'mannelijker' dan de traditionele kleuren van Coca-Cola.

Impuls friscategorie
Eerder werd Coca-Cola Zero succesvol geintroduceerd in de Verenigde Staten, Australie, Engeland, Belgie en Duitsland. In Duitsland is het product inmiddels al uitgeroepen tot de meest succesvolle productinnovatie van 2006.

Het bedrijf verwacht met het nieuwe product de Nederlandse frisdrankcategorie een sterke impuls te geven. In de VS zorgde de introductie voor een bescheiden opleving van de frisdrankverkopen. In Australie was de introductie een hit. In de eerste weken groeide de verkoop van Coca-Cola bijna twintig procent.


 


Copyright - Privacybeleid